Dropshipping – zalety

Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze strony internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
Z chwilą złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się odcinkami łańcucha logistycznego. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten model działania daje sprzedawcy sporą elastyczność i pozwala mu skupić się wyłącznie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy dopiero rozpoczynającego swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy lekceważyć. W systemie tym, nie musisz inwestować ogromnego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest świetnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Świetna jest też możliwość posiadania obszernego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to ogromna atrakcja dla młodej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *