Witamina B5

Witamina B5 jest również znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i znajduje się w każdym rodzaju żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, by osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Znaczy to, iż jest duże prawdopodobieństwo, że dana osoba może być niedobór witaminy B5. Z tegoż powodu w prawdy nie ma zalecanej dziennej ilości, jaką mogliby podać pracownicy służby zdrowia, albowiem każdy otrzymuje dużo niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. A nawet gdyby nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, że witamina B5 nie jest obowiązkowa dla zdrowego ciała a umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest konieczna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest odpowiedzialna za pobieranie tłuszczów i węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można znaleźć w prawie każdym pożywieniu, lub toż zwierzęcym, czy roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, które są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej daleko niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko i produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i zazwyczaj nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w powiązaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest integralną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich jest wytwarzanie energii ze spożywanej żywności oraz jest toż wielkie jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest też niezbędna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-dloni-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest także uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to często z faktu, że w czasach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, i te wymagają witaminy B5. Istnieje mnóstwo teorii na temat korzyści płynących z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie wysoce niż jest toż potrzebne. Spożywanie zbyt wielkiej liczbie witaminy B5 nie ma żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *