Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest już najbardziej popularną witaminą. Nie stanowi toż zaskakujące, bowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm również nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest niezbędna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez wystarczającej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni mnóstwo prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w stanie tego zrobić bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest również przeciwutleniaczem dla organizmu i pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, żeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tym silniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest pewnym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym większa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze bądź szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeśli są one jedzone na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, by zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Wszelako przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeśli jednak dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie jest niebezpieczeństwa zbyt wielkiej ilości witaminy c, ponieważ organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-kurzajek/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *